Reklama w internecie
dinozaury

Dinozaury

Roślinożerne olbrzymy

Były to prawdopodobnie największe zwierzęta, jakie kiedykolwiek żyły na Ziemi. Miały małe głowy, długie szyje i ogony. Nogi roślinożernych dinozaurów były masywne i kształtem przypominały nogi dzisiejszych słoni. (www.bbc.co.uk/nature)

Roślinożerne dinozaury nie potrzebowały zębów do obrony. Były tak olbrzymie, że żaden drapieżnik nie mógł im zagrozić. Nie musiały się więc bronić. Do obrony swojego potomstwa używały swoich masywnych nóg, którymi rozdeptywały napastników.

Omeizaur. Gatunek ten występował na terenie Chin. Jego szyja była długa nawet na 9 metrów. Umożliwiała mu jedzenie liści rosnących wysoko na koronach drzew.

Dinozaur roślinożerny
Omeizaur

Apatozaur, nazywany inaczej „oszukańczym jaszczurem”. Dinozaur ten odżywiał się trawami, dlatego szyję trzymał w pozycji poziomej. Był jednym z największych zwierząt, jakie kiedykolwiek żyło na Ziemi. Ważył około 23 ton i mierzył około 20 metrów długości. Skamieniałości tego gada odnaleziono na terenie Stanów Zjednoczonych.

szkielet dinozaura
Apatozaur, jeden z największych dinozaurów jakie znamy (autor: Scott Harman)
Czy wiesz że?

Najwięcej gatunków dinozaurów odkryto w Stanach Zjednoczonych, ale nie tylko. Ponad 100 różnych gatunków dinozaurów zostało odnalezionych w Azji, około 50 w Ameryce Południowej. Gady te odkryto też w Europie, Afryce Australii.